Tuesday, June 7, 2011

Yeah baby

Resultat för idag:
Day 2: Back/shoulders
pullup 3x? - Gjorde ej, kan inte som sagt
Deadlift 3x5 - 65 kg
ohp 5x5 - 30 kg
lat pulls 3x5 - 35 kg
bent over barbell rows 5x5 - 25 kg

Det är skönt att ha mål och vikter redan uppskrivet när man går till gymmet.
Då har man något att jobba mot och blir motiverad att lasta på lite mer vikt där man annars skulle nöjt sig om man inte hade en lapp där det står exakt vilka vikter man ska köra på. Hett tips till nybörjare som "sitter fast" på vissa vikter, lasta på mer vikt för fa-an.

Otroligt svettigt pass. Jag trodde först inte att jag skulle klara 65 kg marklyft, för även på 40 kg uppvärmning blev korsryggen slut. Men det gick till slut.

Nu har Colan tagit slut och jag har inga pengar kvar att köpa varken läsk eller pizza för, så nu blir det nyttig mat och vatten framöver. Hoppas jag inte faller tillbaks i fällan och hinner vänja mig vid att äta nyttigt innan "lönen" trillar in igen. Borde inte vara så svårt att hålla sig faktiskt.


Ain't nothing to it but to do it

No comments:

Post a Comment