Tuesday, June 21, 2011

Dag 1 avslutad

Har nu löpt en sträcka, vet exakt var jag slutade springa och var jag började gå.
Imorgon ska jag försöka ta det några meter längre..

Det är alltså början på mitt 10 dagars-projekt jag pratade tidigare om. Var 10:e dag tar jag ett nytt kort på mig själv och lägger till i samlingen. Under dessa 10 dagar kommer jag varje dag antingen springa en sträcka, köra lite HIIT eller hopprep. Testade hopprep idag och det var förjävligt. Kom inte ens igång, fastnade och hade mig, så jag tänkte att jag börjar med att springa. Det är lättare, och då vet jag mer exakt var jag gav upp förra gången. När jag eventuellt springer hela sträckan ska jag börja ta tid på mig, eller köra den två varv och därmed sluta cykeln..

Regler under dessa 10 dagar:
* Lite cardio varje dag
* Inte överäta eller äta mer på grund av att det är gott
* Hålla mig till måltiderna, och försöka minska extra kalorier så mycket som möjligt
* Inga fuskdagar där jag smäller i mig Cola och andra godsaker
* Ta kort vid början och slut
(upprepar ännu en 10 dagars period om det döms vara nödvändigt)

Jag kommer köra flera perioder på raken, kanske med lite vila emellan, tills jag uppnått min målvikt/så lite kroppsfett att jag har definierade muskler. Självklart fortsätter jag att styrketräna under dessa dagar, och försöker se till så det inte blir för mycket cardio så det stör den "vanliga" träningen. Jag vill ju fortfarande flytta lite tyngre vikter.

Uppdaterar med bilder om jag når mitt mål.

Ja, jag har varit vaken hela dagen. Tror jag ska sova nu.

Resultaten jag förväntar mig uppnå efter några månader/till sommarens slut:

No comments:

Post a Comment