Tuesday, June 14, 2011

Pump inför gymmet (+ Keto)


Sitter just nu med den här låten och taggar inför gymmet.
Tror dock att jag ska värma lite köttbullar innan jag drar iväg.

Idag är mina mål:
pullup 3x? - ???
Deadlift 3x5 - 70 kg
ohp 5x5 - 35 kg
lat pulls 3x5 - 40 kg
bent over barbell rows 5x5 - 25 kg (övar form)

Uppdatering 1
Just nu väger jag 79 kg, är 180 cm lång och 16 år gammal. Precis som när jag började bloggen alltså. Dock har jag börjat med kreatin (igen) för kanske 5 dagar sedan och glömde uppdatera det här, så jag tror jag gått upp lite i vattenvikt. Jag ser dock smalare ut och har en lite fastare mage.

Jag tror att mycket beror på att jag nu skippat pizza, äta för mycket, socker, chips osv. Kanske även lite keto, men det är för tidigt för att säga.

Tredje dagen keto idag och jag känner ingen direkt skillnad förutom minskad hunger och likadan energinivå. Jag är inte sugen på godis osv under dagen. Dricker även mycket vatten, mycket mer än förut.

Uppdatering 2
Är lite smått orolig hur jag ska kunna äta nog mycket mat när jag äter keto.
Jag tror jag får äta lite, men begränsat med kolhydrater till middag. Åt en tallrik köttbullar nyss och drar iväg till gymmet nu.

Uppdatering 3
Kom nyss hem från gymmet:

pullup 3x? - 0 st
Deadlift 2x5 - 70 kg
ohp 5x5 - 33,5 kg*
lat pulls 3x5 - 40 kg
bent over barbell rows 5x8* - 30 kg (!!!)

Marklyften kändes ungefär såhär:


Lite tungt, men det gick bra. Orkade dock inte sista set:et.

Militärpressen gick inte med 35 kg, tog 1 1/4 kg-plattor + 5:or på varje sida istället. Det blir 33,5 om jag inte räknat fel.

Latsdragen gick helt okej, kommer dock stanna på 40 kg nästa gång tror jag.

Rodden gick bättre än jag först trodde, ökade 5 kg. Kändes lätt så jag gjorde 8 och ibland 10 rep.

6 comments:

  1. Den här grejen med att du HELT utesluter kolhydrater är lite skum, bränslet behövs för återhämtning och för att inte nedreglera proteinsyntesen. Tror du hellre skulle köra en månad men en vettig diet och en massa förbränningsträning, droppa de kilon du vill bli av med och efter det satsa 100 på styrketräningen med ett anpassat matintag.

    ReplyDelete
  2. Att banta och samtidigt köra kreatin låter aningen kontraproduktivt.

    ReplyDelete
  3. Kreatinet är för styrkan, ökad prestanda, ej för att öka i muskler eller vikt. Jag kände av den effekten förra gången jag körde det så jag vet att det fungerar.

    Bränslet får kroppen genom kroppsfettet? Det är det som är tanken med keto? Många kör keto för att öka proteinupptaget i kroppen till och med. Jag tror dock att jag ska börja äta lite mindre portioner kolhydrater för att inte dö eller liknande.

    ReplyDelete
  4. Skön låt får man väl säga :3

    ReplyDelete
  5. Vad jag menar är att du i viss mån gör det kontraproduktivt som dietar samtidigt som du är ute efter kreatinets fördelar. Visst, du får ju en extra push av kreatinet för explosivitet och kan lyfta lite tyngre. Men samtidigt är musklerna betjänta av kolhydrater/energi för att göra sitt yttersta under ett tungt pass. Det är som att du byter tändstift på bilen men skiter i att tanka.
    En stund föra passet och en stund efter behöver kroppen kolhydrater, gärna lite långsammare före och snabba efter för återhämtning. Näringstiming är en bra idé. Resten av dygnet däremot kan du ju gärna hoppa över onödigt socker osv.

    ReplyDelete
  6. och med kolhydrater kring träningspasset menar jag givetvis då såna du tillfört, inte att kroppen klarar sig genom att enbart förbränna gammalt fett.

    ReplyDelete