Friday, June 17, 2011

Ny dag - Uppdaterad!!

Mål för idag:
Squat 5x5 - 45 kg
Bench 3x5 - 41 kg
Lunges 3x5 -  15 kg? (hantlar)
Calf raises 3x5 - Testar mig fram
More squats (?x?) depending on how you feel that day

Återkommer med resultat senare.
Har även nått 78.1 kg idag.

Uppdatering
Resultat:
Squat 5x5 - 50 kg (YES!!!)
Bench 3x5 - 42,5 kg (känns som att jag borde testat 45 kg dock)
Lunges 3x5 -  12,5 kg (hantlar)
Calf raises 3x5 - Gjorde ej
Inga extra böj

Knäböjen värmde jag upp på 30 kg. Stretchade ordentligt då det kändes lite krångligt att böja idag, var inte säker om jag skulle klara 45 kg 5x5. Körde dock ett set 45 kg, och det kändes waaay too easy. Så jag höjde till 50 kg och tänkte inte direkt på det. Körde en femma första gången, och efter det 4x4 med samma vikt. Känns bra mannen.

Kände mig ganska go efter böjen så jag höjde även bänken. En PR-spree helt enkelt, otroligt gött. Tänkte som sagt köra 41 kg idag, funderade lite på 45 men tänkte "det kanske blir för mycket?" och valde mellantinget istället. Dumt val. Känner i efterhand att jag kunde ta mer då jag gjorde 3x5 med lätthet.

Utfallen gick även dom bra. Värmde upp med 10 kg och kom på att det var den vikten jag körde på sist.. inte 15 kg.. Så efter uppvärmningen körde jag vidare på 12,5 kg i varje hand istället. Det gör så jävla ont i gluteus maximus. No homo. Men det är bra, den muskeln behöver växa nu när jag kör böj.

Körde inga tåhäv då jag fick en sådan träningsvärk sist, och dom är rätt stora ändå.
Får köra lite lätt nästa gång istället.

Idag åt jag:
2dl (okokta) vanliga makaroner
2 frysta hamburgare
Kommer äta lite fiskpinnar sen, dock ingen potatis tror jag.
Det blev lite för mycket makaroner även om det stod en portion på paketet.
















0:48
Ungefär såhär kändes det när jag böjde idag.

6 comments: