Friday, June 3, 2011

Gymmandet rullar igång igen + cardiotankar



















(ungefär så kände jag mig idag)

Körde lite militärpress och marklyft idag, mer orkade jag faktiskt inte.
När jag klev ut ur hemmet var det 27 C ute, så jag höll på att dö redan på vägen till gymmet.
Väl inne på gymmet upptäcker jag att min svarta och väldigt tjocka t-shirt var ett dåligt val.
Drack upp hela vattenflaskan två gånger, men det hjälpte inte ett dugg. Jag kunde knappt andas och efter ett snabbt uppvärmningsset med hantlar för axlarna bestämde jag mig för att dra.

Så, idag lyfte jag:
ohp; 5x5 - 27,5 kg
deadlift: 3x5 - 60 kg (jag vet att jag skulle öka, men det kändes tungt med 60 idag)
dumbell shoulder press: 1x10 - 10 kg
lateral/horiztonal raises: 3x5 - Gjorde ej

Såhär på kvällskvisten sitter jag även i cardio-tankar. Har ett hopprep som jag använder väldigt sällan, och eftersom jag äter skit så jävla mycket nu kan det ju vara nyttigt. Hade faktiskt hoppat upp till 79 kg idag. Så minst 30 minuter varje dag skulle inte sitta fel.

Kom även på att man egentligen bara ska öka på dom första dagarna i det här schemat, så jag lär köra på samma vikter imorgon. Eftersom jag haft många vilodagar nu så tänker jag köra på med ben efter imorgon, ingen vila efter armar alltså, kommer dock stanna kvar på samma vikter då.

Spelnatt nu dock, Call of Duty: Black Ops är gratis över helgen.

2 comments:

  1. Egentligen skriver du ju en träningsjournal nu som skulle passa bättre på kolozzeum eller body. Bland andra tränande.

    ReplyDelete
  2. http://kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9

    http://forum.body.se/forumdisplay.php?s=817014de9c604ca9894e837dc9b3af38&f=87

    ReplyDelete