Wednesday, May 25, 2011

Dag 2 - Uppdaterad (igen)

Dags att sova. Det är en stor dag imorgon, marklyft och militärpress. Det ska sitta gött nu när jag inte kört på ett tag. Ska ta mig i kragen och faktiskt börja göra rodd med stång också, vi får se hur det går. Uppdaterar inlägget efter passet imorgon.

Innan jag somnar ska jag kolla en gång till:

 

Uppdatering 1
Sitter just nu och äter lite mat, steknudlar med lite grönsaker och kyckling.
Tillagning:


Färdigt, nudlar och allt:


Jag vet inte hur många kalorier det blev, men det räcker nog.
Om ett tag blir det gym. Pumpmaterial:



Uppdatering 2
Kom nyss hem från gymmet, körde dag 2.
Intensivt pass.

Day 2: Back/shoulders
pullup 3x? - Kan inte göra dom än
Deadlift 3x5 - 60 kg
ohp 5x5 - 27 kg
lat pulls 3x5 - 35 kg
bent over barbell rows 5x5 - 20,5 kg (försöker träna själva övningen)

Räckhäv kan jag inte göra, min ursäkt är att jag fortfarande är för tung för mina muskler.

Marklyft har jag en gång varit uppe i mycket högre vikter, men nu är jag tvungen att börja om ännu en gång. Det gick hyfsat idag förutom formen som jag tyckte svek ibland, men det går att fixa och jag tror jag kommer öka till 65 nästa gång. Kanske även känna på 70, jag vet inte riktigt hur mycket jag tappat i övningen än. Men jag tar det säkra före det osäkra.

Militärpressen gick riktigt bra. Axlarna var helt slut vid sista reppet, kunde knappt röra armen när jag duschade efter hemkomsten. Gött.

Latsdragen går otroligt dåligt för mig, jag känner aldrig något i muskeln den tränar. Det kanske är därför räckhäven går dåligt. Någon som har lite tips här? Mindre grepp kanske? Använder ett rätt brett grepp och drar mot bröstet, försöker så gott det går dra bak axlarna när stången når bröstet men jag har aldrig känt någon aktivering i mina "latissimus dorsi".

Rodden gick sådär, lite skakis i benen av all träningsverk från knäböjen igår + marklyften idag. Kändes inte helt bra, får försöka öva in tekniken och läsa på ordentligt hur man gör. Jag vet inte än om jag gör korrekt. Teknikvikter än så länge.

Ett gött pass annars, mycket intensivt och lite vila mellan setten.
Nu blir det lite film, Ronnie Coleman - The Cost of Redemption samt Jay Cutler - New, Improved & Beyond. Ett stort glas vatten till det.

Uppdatering 3
Glömde nämna att jag nu ligger på 78.9 kg!

3 comments:

  1. Har du börjat sköta inköpen själv?

    ReplyDelete
  2. Bara en del än så länge, men det ska det bli ändring på i framtiden så man kan äta lite mer nyttigt och enligt planen.

    ReplyDelete
  3. Testa ett v-handtag i latsdraget. En favo.

    ReplyDelete