Friday, May 27, 2011

Armar - Uppdaterad

Usch vad jag hatar dag 3, bara armar, men den måste genomföras likt andra dagar. Som tur är så är det ben igen imorgon. Efter idag är alltså halva cykeln färdig, nästa halvcykel kommer bestå av samma muskelgrupper men lite variation i övningarna.

Dagens video:


Det är dags att ta tag i stretchandet också, från och med idag lär jag köra följande stretchningar varje dag:

Kneeling Hip Flexor Stretch
Bentover Lunging Hip Flexor Stretch
Standing Hamstring Stretch
Seated Hamstring Stretch

Allt för att få en stabilare och djupare böj utan så kallad "buttwink".
Målet med dom här övningarna är att kunna böja likt grabbarna i filmen ovan.

Idag åt jag en pizza, så jag får skära ned på kalorierna under resten av dagen.

Återkommer med lite stats efter gymmet.

Uppdatering
Day 3: Biceps-Triceps
Chinups 3x? - Negativa reps, så många jag orkade
Dips 3x? - Lite korta reps, typ 6, måste bli starkare så jag kommer längre ner
Dumbbell Curls 3x5 - 9 kg
Skull crushers 3x5 - Ez-bar (ska kolla vad den väger nästa gång) + 15 kg (utan stång då)
Preacher Curl 3x5 - Ez-bar + 5 kg
Tricep Pull down 3x5 - 25 kg

6 comments:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=MqyV9KIBuPw&feature=player_embedded

    Bra stretchprogram för att så småningom böja djupare.

    ReplyDelete
  2. Men det där behöver man ju ett gym till.

    ReplyDelete
  3. Ja? Kör du allt det där hemma???? Böj osv????

    ReplyDelete
  4. Man behöver en skivstång och vikter.

    ReplyDelete
  5. Eller så lägger du morsan över knäna.

    ReplyDelete
  6. Nej. Kör i ett gym, men där orkar jag inte stå och vänta på att en stång blir ledig eller ta den för någon annan som vill träna. Helt klart skönare att göra några stretchningar hemma.

    ReplyDelete